torstai 25. heinäkuuta 2013

Hanko, SeaHorse Week 24-25.7.2013

Nyt tulee sitten jättipostaus, lukee ken jaksaa! :D

Tiistai 23.7.

Pakkailin aamulla vielä viimeisiä kamoja autoon ja vihdoin n.13.45 päästiin matkaan. Pysähdyimme mäntsälän shellillä ja avasin kopista kaikki loputkin ikkunat, kun alkoi olemaan päälle +20, meillähän oli lähtiessä se +17. Käytiin vessassa ja ostettiin jäätelöt, sitten matka jatkui.

                Mulla oli vissiin autossa tylsää ? :D

Hangossa oltiin vihdoinkin perillä n.18.30. Oli ihan kauhean kuuma +25 ja mulla tietysti paksut puman collarit. Mentiin ekaksi ''lunastamaan'' jaba ja sitten aloitettiin kamojen roudaus. Tai no minä roudasin kamoja, kun äiti vei turpeet karsinaan. Kun jaba oli valmis niin Jelle pääsi sinne ja annettiin sille vettä ja vähän heinää. Annie (Jellen entinen omistaja) tuli vastaan ja mentiin sitten katsomaan Jelleä. Siinä samalla vaihdettiin kuulumisia yms. + muutama tyttö oli myös siinä, ne oli odottanut Jelleä kauheasti! :')
 Päästiin sitten jossain vaiheessa lähtemään ja mentiin hakemaan se meidän huoneen avain. Sitten kun oltiin viety kamat sinne ja vaihdettu vaatteet, niin lähdettiin takaisin tallille. Käytiin taluttelemassa Jelleä siinä puistossa lammen ympäri. Jelle ei ollut moksiskaan, käveli rauhallisesti eteenpäin. Tsekkailtiin siinä samalla vähän rataa ja hienolta näytti! Jelle takaisin jabaan, iltaruoat ja kämpille.

Keskiviikko 24.7. Ensimmäinen kisapäivä

Herättiin ennen 7 ja käytiin ruokkimassa Jelle. Mentiin sitten takaisin hotellille ja aamupalalle. Aamupalan jälkeen kävin vaihtamassa jo kisavaatteet ja lähdettiin katsomaan 80cm. Katseltiin siinä ratoja ja kävin sitten jossain vaiheessa vähän taluttamassa Jelleä.
Mulla alkoi 90cm luokka joskus aamupäivän aikoihin. Kävin kävelemässä radan ja se oli ihan ok. Paljon linjoja ja hankalia sellaisia. Voin kyllä sanoa, että oli paljon tekemistä.
Lähdin 35, joten mulla oli siinä aikaa. Katsoin pari rataa ja sitten menin laittamaan Jelleä. Pääsin verkkaan ja verkassa otin ravia&laukkaa. Jelle tuntui ihan hyvältä. Tulin pystyä ja okserin, kaikki ok. En hypännyt hirveästi, sen verran vain, että tuli hyviä hyppyjä.
 Pääsin radalle valmistautumaan ja siellä sitten kävelin. Ensimmäinen este oli pysty ja siitä kaarevalla linjalla okseri. Mitä mä teenkään, kun olen menossa kakkosesteelle.. Alan taas vetämään laukkaa takaisin päin ja lopputuloksena se, että löydän itseni maasta. Hymyilin kun nousin sieltä maasta, vitutti. Mikä emämokaus meidän rutiinitasolla! Annie tuli mua vastaan ja sanoi, että mulla ei ollut kunnon tempoa ja sitten lisäksi aloin nykimään siltä vielä laukkaa pois. EI NÄIN. No, Annie psyykkas sitten mua 100cm. Se sanoi, että mun pitää ratsastaa eteen, kuvitella vaikka aikaratsastus. Kävelytin Jellen ja vein jabaan.



100cm radan kävelin Annien kanssa. Se oli aikalailla 90cm tapainen. Samanlainen linja, mikä oli edellisessäkin luokassa (missä tipuin) , mutta toistepäin. Annie muistutteli mua kokoajan siinä radankävelyssä siitä temmosta. Eteen, eteen, eteen.
 Menin verkkaamaan ja Annie tuli mua auttamaan sinnekin. Ratsastin sielläkin eteenpäin. Verkkaesteet sujuivat hyvin, joten ei taaskaan hypätty paljoa.
Pääsin radalle ja Annie huuteli mulle aina, että eteen! Kolmoselle Jelle lähti kaukaa, mutta hyppäs superhyvin! Se kyllä tykkääkin lähteä kaukaa. Vitoselle, eli makkaralle aloin taas nykimään laukkaa pois ja tultiin juureen, se näkyykin videolla. Jelle taas vaihteeksi joutui pelastamaan. Kuutosen a-osa alas. Seisakalle, eli trippelille taas jäin nykimään, vaikka Annie huutelikin sieltä, että anna mennä! Jelle hoiti senkin puhtaasti. Kasi puhtaasti ja maaliin. Vitsi mä olin iloinen, vaikka nyt tulikin yksi puomi. Jelle oli ihan super siitä huolimatta, vaikka mä itse vieläkin siellä nyvin ja keikuin! Kävelytin Jellen ja hoidin sen pois. 

                             Videolta
                           Videolta

100CM RATA

Seurailtiin siinä kisoja, kierrettiin expo ja sitten mentiin syömään. Tultiin takaisin ja iltakävelytettiin Jelle taas lammen ympäri. En laittanut sille nyt lämppäreitä, koska sen jalat on aamulla aina ihan nesteiset, kun ne on ollut sillä. Illalla vielä käytiin ajelemassa pitkin hankoa ja yritin ottaa epätoivoisia kuvia! Ja laatu huikaisee!





  (pakollinen kuva, vaikka huono laatu onkin) Hangon keksi! :>

Torstai 25.7. toinen kisapäivä

Kerättiin aamulla meidän kamat kasaan ja vietiin ne jo autoon. Sitten käytiin ruokkimassa Jelle. Mun 90cm luokka alkoi jo 9.00, joten siinä ei ollut kauheasti ''vapaa-aikaa.'' Kävelin radan ja se vaikutti aikalailla samantyyppiseltä, mitä oli ollutkin. Tässä ei ollut uusintaa, kun arvostelu oli A.0.0.
Kävin laittamassa Jellen kuntoon ja menin kävelemään puistoon. Annie tuli juuri sopivasti taas verkkaan ja se jeesas mua siellä. Nyt mä itse jo tajusin ottaa sen kunnon laukan alle. Hypättiin taas muutamat hypyt.
 Rata meni ihan hyvin, mutta sarjan b-osa tuli alas. Sanoinkin sitten Annielle radan jälkeen, että paikat löytyy kuin itsestään, kun on riittävä tempo. Ja tuosta temposta saa sitten otettua vähän kiinni, sillei, että laukka ei kuole olemattomiin. Kävelytin Jellen ja hoidin sen pois.
90cm RATA

                           :D


Seurailtiin kisoja ja käytiin exposta ostamassa Jellelle nameja. Alettiin pikkuhiljaa siinä laittelemaan kamoja kasaan. Annie tuli sitten vielä moikkaamaan Jelleä ja auttoi kamojen roudaamisessa. Juteltiin vielä hetki Annien kanssa ja sitten menin vielä äitiä auttamaan jaban siivouksessa ja lopuissa kamoissa.
 Päästiin lähtemään 12.30 ja kotona oltiin 17.30. Ajettiin vielä jonkun risteyksen ohi ja meille tuli lisämatkaa n.50km. Ajettiin nimittäin aika lähelle helsinkiä, hups! Se navigaattori olis ollut ehkä sittenkin parempi pitää päällä.  Laittelin Jellelle kotona kylmäyssuojat ja päästin sen syömään vihreätä.

Oli kyllä taas mukava reissu! Hangossa on kyllä niiin parhaat kisat, sitä tunnelmaa ei vaan voita mikään! Kaikki toimii. Annielle ISO kiitos kaikesta auttamisesta yms!

Ps. Siellä oli tämmösiä söpöjä alpakoita!:D


Mitä mieltä olitte postauksesta? Oliko liian pitkä ja tylsä?







 



3 kommenttia:

  1. Senhän mä tiiän että arvostat kaikkein eniten mun kommentteja,koska perunat. niin olen kerrankin niin yltiöystävällinen ja kerron että tämä postaus oli aivan sopivan mittainen ja muutenkin erittäin mukavaa luettavaa. virallinen mä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo mä arvostan sua ja sun asiantuntemusta perunoita kohtaan.;) Ai kiva, virallinen sä :)

      Poista
    2. se on jo omaa tyhmyyttään jos ei peruna asiantuntiaa usko ja arvosta:o ;)

      Poista