sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

Järki lähti näkemiin, eri suuntiin kun käveltiin

Eilen en ratsastanut Jelleä, kun olin mun kavereiden kanssa kaupungilla syömässä ja muuten vaan pyörimässä! En ostanut sieltä mitään, paitsi Jet Set kellon kisoihin!

                               Kellot<3

Tänään kävin aamulla laittamassa Jellen ulos. Parin tunnin päästä iskä huutaa, että Jelle on karannut. Siellä se Aapelin pellolla veteli kauheeta kyytiä! Ei kun riimu olalle ja rehusankko käteen ja menoksi. Jelle laukkaili siellä tyytyväisenä, ei voinut kuin ihailla sitä menoa. :D Aloin ravistelemaan rehuja ja se pysähtyi + antoi vielä kiinni! Mitä se ei välttämättä kovin helposti tee. Kävelytin sen tien kautta talliin ja katsoin jalat, kaikki ok. Heitin vielä sadeloimen niskaan, kun oli alkanut satamaan ja vein sen syömään vihreetä. En tiedä mistä oli tullut, mutta aita oli ainakin ihan ehjä. Sen on ollut kyllä pakko hypätä meidän pellolle, sen ''naru''portin yli.

Illalla kävin sitten ratsastamassa sen. Nyt se ei sitten meinannut antaa kiinni ollenkaan! Mulla alkoi soida toi '' Järki lähti näkemiin, eri suuntiin kun käveltiin'' päässä. Se vaan juoksi karkuun ja teki kamikazeloikkia. No, sain mä sen jossain vaiheessa kiinni..

Kävin kävelemässä alkukäynnit maastossa. Kentälle palauduttua otin ohjat käteen ja tein voltteja, väistöjä, takaosakäännöksiä yms. Jelle tuntui heti tosi hyvältä, johtuiskohan aamuisista spurttailuista? ;)
 Nyt en tavalliseen tapaan nostanutkaan laukkaa, vaan aloinkin ravailemaan. Jelle oli rento ravissakin ja sitä oli helppo ratsastaa volteilla yms. 
Otin laukkaa sitten mukaan ja tein voltteja, sekä siirtymisiä käyntiin. Jelle kuunteli hyvin ja sain sen melkeinpä käyntiin vain istunnan avulla!
Ravailin taas ja nyt yritin kasvattaa ravia, kuitenkin sillei, että Jelle ei jännity. Se sujui ihan hyvin, ainakin se oli rento, eikä jännittynyt.
Nostin laukan taas ja tein vastalaukkaa. Muutaman kerran se nosti ''väärän'' laukan, mutta muuten sujui. Ravailin loppuravit ja kävin kävelemässä maastossa.

                                 Ai mikä kieli?


Ahkera tallipupu. 

Tänään olen myös vähän pakkaillut sitä Hangon reissua varten+ pessyt huopia jne.. Eli me lähdetään Tiistai aamupäivästä? ja tullaan sitten Torstaina takaisin. Jelle majoittuu jabassa kaksi yötä ja me taas Bed & Breakfast Villa Garbossa, missä oltiin viimekin vuonna.










2 kommenttia:

  1. Olipas musta lyhyt selostus täälöälä, ja mä.oon sentään suuressa roolissa sun ja sun kellos kohtaamisessa;) ♡
    Peeäs Jellellä on melkein yhtä ihana kieli ku mulla c;

    VastaaPoista